وبلاگ شخصی علیرضا داودی

وبلاگ شخصی علیرضا داودی دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی

وبلاگ شخصی علیرضا داودی

وبلاگ شخصی علیرضا داودی دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی

وبلاگ شخصی علیرضا داودی

مطالبی که به نظرم جالب می آید را در این وبلاگ منتشر خواهم کرد.

با وجودی که من یک رم 3 گیگ داشتم ولی در ویندوز 32 بیت ، به صورت پیشفرض هر برنامه فقط قادر به استفاده از 2 گیگ این رم هست.

این باعث می شود نرم افزار هایی مثل matlab بعضی مواقع با مشکل کمبود رم روبرو بشوند.

برای رفع این مشکل باید switch 3GB را فعال کنید.

برای فعال کردن در ویندوز 7 روی cmd.exe راست کلیک کنید و run as administrator را بزنید. سپس دستور زیر را وارد کنید و enter بزنید :

BCDEdit /set increaseuserva 3072

بعد ویندوز را ریستارت کنید.

*این مشکل در سیستم عامل های 64 بیتی با matlab 64bit وجود ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۰۹
علیرضا داودی

نظرات  (۱۸)

آقا سیستم 32 بیتی که باید بتونه 4 گیگ رم رو آدرس دهی کنه. البته بماند که خود ویندوز تا یه حدی رو مینویسه قابل استفاده ولی همین تا یه حدش هم همین الآن برا من بیشتر از 2 گیگ هست!
تصویر
۰۹ آذر ۹۱ ، ۱۴:۵۲ علیرضا داودی
رضا بسته به ظرفیت کارت گرافیک و ظرفیت رم ، مقدار پیشفرضی که ویندوز به نرم افزار ها اختصاص می ده متفاوته . مثلا برای من با رم 3 گیگ و گرافیک 512 فقط حددود 2 گیگ قابل استفاده است. با فعال کردن سویچ 3 گیگ می تونم از تمام ظرفیت استفاده کنم .

سلام
خسته نباشید. خدا خیرتون بده خیلی به موقع و مفید بود.
ایشاا... تو تمام مراحل زندگیتون موفق باشید.
سلام
من این دستورو میزنم access denied میده
پاسخ:
دقت کنید که باید روی cmd.exe راست کلیک کنید و run as administrator را بزنید.
سلام ممنون از مطلب خیلی خوبتون
برا یه برنامه که این خطا رو میداد تو ویندوز 32بیت رم 2گیگ core 2i این کارو کردم خوب شد
بعد یه برنامه حجیم تر اجرا کردم برا اون باز این خطا رو داد که اینکارو توی یه سیستم 32 بیت رم 4گیگ core 5i انجام دادم برا برنامه دوم فایده نکرد و باز خطا داد :(
نمیدونید دلیلش چیه؟
پاسخ:
خواهش می کنم.
اینو اجرا کنید:
BCDEdit /set increaseuserva 4096
این دستور باعث میشه شما از کل 4 گیگ استفاده کنید.
ببخشید اگه از این روش در سیستم 64بیتی استفاده کنیم. ایا سرعت اجرا رو بالا میبره؟ آخه یه ماتریس حجیمو میخوام باز کنم متلب هنگ میکنه و مجبورم ببندمش
پاسخ:
در سیستم 64 بیتی با متلب 64 بیتی این مشکل وجود نداره!
من تو سیستم 64 بیتی هم به این مشکل خوردم :( ولی درکل پرسیدم اگه این روش رو انجام بدیم حتی اگه به این خطا نخوریم سرعت بالا میره برای برنامه مطلب یا خیر؟
پاسخ:
امتحانش ضرری به کامپیوتر نمیزنه!
حتما امتحان کنید.
تو سیستم core 8i با رم 8 و 64بیتی من 8گیگ رو با این روش اختصاص دادم باز این خطا رو میده :(
پاسخ:
مگه چی کار می خواید بکنید؟!! ممکنه کاری که شما انجام میدید صحیح نباشه. یعنی مثلا دارید الگوریتمی اجرا می کنید که حافظه زیادی مصرف میکنه در صورتی که به اون مقدار حافظه اصلا نیازی نیست.
با این وجود اگر بزرگترین کامپیوتر دنیا هم داشته باشید باز با همین خطا مواجه میشید!
میخواستم یه ماتریس 1*170000 رو در یه ماتریس 170000*170000 کنم که این خطا رو میده و به 4ماتریس مجزا تقسیم کردم و نتیجه نهایی رو بهم وصل کنم اندازه نیجه نهایی میشه  300*170000 این خطا رو نمیده ولی کلا سیستم هنگ میکنه باید با اعمال فشار خاموشش کنم
این روش شما رو که میرم بعد که تو متلب دستور memory رو میزنم باز حافظه اختصاص شده رو نشون میده 400مگ
سلام
ببخشید تو وکا یه فایلی رو باز کردم موقع کلاس بندی خطای heapsize میده که من تو ADdvance مقدار -Xms2048m  رو بهش میدم و خطای زیر رو میده . در صورتیکه رم سیستم من 4گیگ هست. میدونید دلیلش چیه؟

error occured during initialization of vm
ممنون
بسیار ممنون مشکل من حل شد اما این تغییرات به رم  اسیب نمیرسونه؟
پاسخ:
نه مشکلى ایجاد نمیشه.
دمش گرم. دستت درد نکنه
دمت گرمممم واقعا
سلام من اینکار رو کردم ولی گرافیک لپ تاپم به هم ریخت، چطوری میشه switch 3GBرو غیر فعال کرد؟

داداش دمتتتت گررررررررررم

ممنون واقعا عالی بود. کم کم داشتم از کدم ناامید میشدم. 

سلام، ممنون عزیز دل🌹 دو روز بود درگیر این مشکل بودم

لطفا جهت تغییر مقدار BCDEdit /set increaseuserva 4096 به حالت پیش فرض بفرمایید چه باید کرد؟سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی